Ч етирилитровият атмосферен редови „шестак“ в 911 GT3 е един от най-добрите двигатели в света, но по-добре да му се наслаждаваме, докато можем. Човекът, отговорен за GT3 и неговия още по-хардкор RS брат, казва, че регулациите за вредните емисии ще убият развъртащия се до 9000 об./мин двигател сегашната му форма през 2026 г. Това значи, че току що представеният 992.2 GT3 има още две години живот, преди да се сбогува със споменатия агрегат.
Шефът на Porsche GT Андреас Преунингер разкри лошата новина, а тя се дължи на Euro 7, който ще принуди производителят да извади двигателя от гамата си.
„Не мисля, че можем да се справим с Евро 7 без електрификация или без турбодвигатели. Можем да продаваме тази кола още две години, но зависи от пазарите", казва Преунингер пред Autocar.
Porsche представи първия си хибриден 911 във формата на GTS, но мениджърът казва пред британското издание, че същата система е подходяща за GT3, въпреки че прави по-евтината кола потенциално по-бърза при потегляне.
Самата [в GTS] система е правилният подход за въвеждане на електрификация в спортна кола, но има причина да не я използваме в GT3. Трябваше да използваме PDK II – скоростната кутия, която имаме в стандартната Carrera, която е с повече от 20 кг по-тежка от нашата „Sport“ PDK.“
Екипът на Преунингер вече е бил принуден да озапти малко 4.0-литровия двигател във фейслифта 992.2 GT3, представен по-рано този месец. Въпреки че двигателят генерира същите 510 к.с. както преди и все още се развива до 9000 об/мин, въртящият момент е намалял частично до 450 Нм (от 470).
На това не се отразява на ускорението на автомобила, той ускорява до 100 км/ч за 3,2 секунди, когато е оборудван с PDK трансмисия и за 3,7 секунди при шестстепенна ръчна кутия.
Крайният срок от 2026 г. обяснява защо Porsche пусна GT3 толкова рано в жизнения цикъл на 992.2. Преди купувачите на GT3 винаги са били принуждавани да чакат няколко години след пускането на пазара на базовия 911, преди да се сдобият с по-екстремна версия.
За момента всичко това не значи, че GT3 няма да продължи живота си след 2026 г., но значи, че наследникът на поколението 992.2 просто няма да разчита на същия двигател.